Dag 12 28/07/20

28 juli 2020 - Reggio Emilia, Italië

Goeie morgen

Wat hoorden we rare dierengeluiden deze nacht... en ik was niet de enige die ze gehoord heeft en... we hadden niet gedronken gisterenavond🤪. Echt raar en het zal een mysterie blijven.

Na ons ontbijt schommelen de kids nog eens aan de hoge boom terwijl de boer over zijn veld raast met de grasmachine om het lang bloeiend gras te maaien.
De boerin komt ons uitzwaaien en we vragen de rekening. ‘Diece euro'. Tis een batje! Zalig 😋

We zoeken een nieuwe slaapplaats en een telefoontje bevestigd dat we worden verwacht.
Onderweg nog even stoppen bij de winkel. Onze ogen zijn ( zoals gewoonlijk) groter dan onze buik en het wordt proppen om alles weg te krijgen in de koelkast, maar dan hebben we terug wat voorraad ☺️.

Op de weg wanen we ons even in België, want de wegen liggen er erbarmelijk bij.

Onderweg overleggen we of we op 1 augustus de befaamde wielerwedstrijd ‘Strade bianche’, zouden bijwonen vanop de eerste rij. We kunnen dag na dag een plaats zoeken die ons dichter bij het parcours brengt.

We komen aan bij aan bij de agriturismo La Razza. Er is ook een druk bezocht restaurant bij. We zijn de tweede camper. We betalen 21€ en nog eens 20€ voor het gebruik van het zwembad. Het is bloedheet, dus we kunnen wat afkoeling gebruiken. Het zwembad zit er vol dikkenekken en de oude rijkeluisvrouwen bekijken ons alsof we van een andere planeet komen. We maken al snel grapjes over hoeveel het zou kosten om te lachen, of een bommetje te doen of een protje te laten... 🤪, want alles lijkt hier erg duur. We hebben ons kostelijk geamuseerd.

Het was alweer een leuke dag.
We mogen de jerrycan van onze buren gebruiken om vers water bij te vullen zodat we kunnen douchen in de camper. De regio waarin we nu overnachten beslist dat er geen douchefaciliteiten mogen gebruikt worden omwille van de Covid19.

We maken een lekkere maaltijd klaar en genieten van onze avond. De jongens lachen zich kapot met domme dingen. We liggen zelf krom van het lachen. Tegen de avond komt er nog een camper bij.

Slaapwel en tot morgen

Van reisblog naar fotoboek