Dag 13 29/07/20

29 juli 2020 - Monzone, Massa-Carrara, Italië

Hallo, hallo

Rond 06.30u sluiten we alle ramen en heeft het deze nacht kunnen afkoelen. Om 8u worden we gewekt door een telefoontje van pappie. Hij vertelt nog eens dat hij zich geamuseerd heeft. Wat leuk om zo wakker te worden ☺️.

We ontbijten en beslissen parking te zoeken dichtbij Bologna. We zijn de voorbije jaren de stad voorbij gereden, maar nog nooit bezocht.

We zoeken een parkeerplaats en betalen 20€. We kunnen er stroom gebruiken. De vrouw die een campershop uitbaat is erg vriendelijk. Papa koopt een toestelletje om de muggen weg te houden en de kids krijgen een zak met spulletjes. Zoals een pet, een balpen, een boekje, een kaart van Bologna en 2 freesbee’s. Het is bloedheet wanneer we door de stad rijden met onze fiets. We zien veel gebouwen, maar zien eveneens een stad die ons weinig kan bekoren. Misschien weten we te weinig over Bologna om er zomaar door te rijden. In het terugkeren is mijn batterij van m'n fiets leeg. We hebben dus heel kilometers afgelegd ☺️.

We zoeken een slaapplaats iets verderop, iets dichter bij Sienna 🤩.

We rijden door en over de vele heuvels. Dit geeft ons een rustig en gelukkig gevoel. Een gevoel van vrijheid, van openheid.

We komen aan op Le querce in Monzuno. Een camping gelegen in het bos. Er zijn veel niveau verschillen. Er staan weinig campers en kunnen ons eigen plekje kiezen. We rijden naar boven en staan er alleen op een rond pleintje met in het midden een speeltuintje. Wij zijn eens als eerste klaar om te gaan zwemmen terwijl de kids maar niet genoeg kunnen krijgen van de speelhuisjes. We maken frietjes klaar in de oven met zalmburgers en ander typisch Italiaans vlees.

Inmiddels verzamelen er zich een groep mensen op het pleintje. Wellicht om iets te vieren. De bubbel van 5, 10, 15, 20, ... is niets te merken. Er is spijtig genoeg veel lawaai in dit prachtig stil bos.

Kobe en Ari kijken nog een film en wij zoeken een slaapplaats voor morgen.

Slaap zacht xx

Van reisblog naar fotoboek