Dag 20 05/08/20

5 augustus 2020 - Lazise, Italië

Goeie morgen

Deze nacht heeft het goed gedonderd en gebliksemd. Maar dit heb je dan misschien wanneer je de hemel bijna kan aanraken ☺️.
Ik kijk wanneer het licht wordt door ons dakraampje en het landschap veranderd voortdurend. De ene keer zie ik het tentje die enkele plaatsen verderop staat helemaal niet door de dichte mist en het ander moment doet de zon haar uiterste best om door de wolken te breken.

Iedereen slaapt nog wanneer ik de broodjes haal. Het druppelt nog een beetje, maar koud is het niet. Het is wel zalig om hier buiten te zijn. Wat een onwerkelijk mooie plaats. Gisteren spraken we nog met de uitbaters en die vertelden ons dat dit het laatste jaar is dat de camping open is. De Nederlanse eigenaar wil van zijn pensioen genieten en hier in alle rust komen wonen. Groot gelijk heeft hij, maar het is zonde om zo’n mooi plek te sluit voor het publiek. Nu ja, we zijn blij dat wij er wel nog eens mochten van genieten.

De was is nog niet geheel droog na het ontbijt. We stapelen alles en zijn alweer klaar om te vertrekken. We waren hier graag enkele nachten gebleven, maar het weer is ons minder goed gezind.

We stellen de GPS in op Desenzano. We zoeken wel een plaats terwijl we rijden. Het is ongeveer 4 uur rijden. Even op de tanden bijten en dan vinden we misschien iets waar we enkele dagen kunnen blijven en genieten.

We bellen naar Bardolino 'Terra e Sogni', maar er is pas zondag plaats. We zoeken verder en de camperapp laat ons een plek zien. We bellen en er is plaats. De agriturismo ligt op 1 km van het Gardameer en op 4 km van het centrum.

Wanneer we aankomen hebben we al de grijze wolken achter ons gelaten. Het zonnetje doet deugd. Het duurt even voor we ingecheckt zijn.

Ari heeft in een mum van tijd de ganse omgeving uitgekamd 🤪. Hij kan weer overal iets gebruiken en zo duurt het even voordat we in het behoorlijk verfrissende water geraken.

Er is voor elke camperplaats een persoonlijke doucheruimte voorzien. Best goed gezien en echt mooi!

We maken eten klaar, spelen nog een spelletje, doen een wastje en poetsen even de camper. Tegen dan is het alweer slapetijd. Voor de eerste keer kunnen wij eens met ons tweetjes buiten van een glaasje genieten. Dat doet ook eens deugd.

Slaapwel en tot morgen.