Dag 1 17/07/20 Welkom op onze reisblog!

17 juli 2020 - Memmingen, Duitsland

Hallo, hallo

Welkom op onze reisblog.

Na een lock-down periode sinds het Covid-19 virus uitbrak, snakken we nog meer dan ooit naar 'de vrijheid'. Onze reisbestemming is opnieuw Italië geworden. Het eerste Europese land waar het virus snel uitbreidde en veel slachtoffers maakte. We zijn niet bang, want door met onze eigen mobilehome te reizen kunnen we gerust in onze 'bubbel' leven.

Het is avond en onze langste rit zit er op.  We vertrokken deze morgen om 9.20u. En met ‘we’ bedoel ik wij 5 en mammie en pappie met hun eigen auto. De eerste keer dat we samen reizen met mammie en pappie mee! Na 4 uur rijden geraken we eindelijk België uit. Niet dat de coronaperiode er iets mee te maken heeft, nee, gewoon typisch Belgisch zeker... Met enkele ‘wegenwerken’ en een snelweg die abrupt afgesloten werd geraken we toch in dit dorpje Memmingen, Duitsland nabij Oostenrijk. We konden gelukkig de laatste 2 plaatsjes bemachtigen op een camper/stopplaats om van onze nachtrust te genieten. Samen een aperitiefje drinken, terwijl de macaronie ennde lasagna in de oven aan het opwarmen zijn. Echt gezellig zo allemaal samen. Het is al goed donker en we beslissen om te gaan slapen 🤪. Mammie en pappie slapen op de achterbank van hun auto op een opblaasmatras. Benieuwd wat het gaat geven. De kinderen waren flink vandaag en we konden met mammie en pappie communiceren via de walkietalkie. Dat was echt super grappig! OVER....