Dag 15 31/07/20

31 juli 2020 - Buonconvento, Italië

Hoyhoy

Op deze plaats verkeren we ons tussen de Nederlanders. Alhoewel de camping ook maar voor 25% bezet is. Dat maakte dat we deze morgen een duik konden nemen in een privé zwembad ☺️. We kramen op en vertrekken rond de middag richting het parcours. We weten niet wat de dag ons zal brengen. We zullen vast niet te enige campeerders zijn die een plaatsje willen bemachtigen op het parcours.

We rijden en rijden en rijden staatjes in en uit... is dit het parcours al? Misschien wel, even vragen aan een Italiaan. Die weet het wel en met een gaaaaaaaaaaanse uitleg, maar daar is ons Italiaans niet goed genoeg voor 🤪😅.

Uiteindelijk komen we aan na een heuse helling op een perfecte locatie. We zien een restaurant en B&B. We vragen of we er mogen staan, maar moeten bevestiging vragen aan de eigenaar een kilometer verderop. We vinden het lastig om nog eens terug naar beneden te rijden, want we weten welke beklimming we achter de rug hebben, maar het kan niet anders. We komen aan bij nog een eigendom van deze heer en zien er de bus van Lotte Soudal staan net als boven. Papa gaat het binnen vragen en er komt iemand van het team naar ons toegewandeld. Hij vraagt... 2 kinderen? En ja hoor... onze bofkonten krijgen elke een zakje met een pet en een drinkfles. Zalig! De medewerker vertelt ons dat er 200 meter verder een parking is op dit domein en dat we er stilzwijgend wel mogen staan. 👍

Even later komt een West-Vlaming van het team een klapke doen en vernemen we dat hier 7 van de 8 renners van Lotto Soudal slapen. Hehe. Hij raadt ons aan een handtekening te vragen aan de bereidwillige renners. We zijn wat timide, maar we wagen toch even onze kans. De renners hebben om 19u breefing. We komen Filip Gilbert tegen en mogen op de foto. Echt een vriendelijke kerel!

En bij het Nederlandse team Boels.... mogen de kids met 2 meisjes op de foto waaronder Jolien Doorne. Ze mogen zelfs in de auto de speaker vasthouden.
Echt onze pet af voor de vriendelijkheid van het Nederlandse team.

Zo... en morgen wacht ons wellicht een lange dag wachten om dan de renners te zien. We krijgen de renners even op tv te zien, maar echt op rare tijdstippen en wellicht niet als ze bij ons voorbij komen.

We zien wel. Spannend...

Slaap zacht

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade