Dag 7 23/07/20

23 juli 2020 - Riva del Garda, Italië

Heyhey

We zouden normaal gezien onze laatste nacht op deze plaats slapen, maar er kwamen nog 2 nachten vrij op een andere plaats op de camping. Zo blijven we toch samen bij mammie en pappie.

We nemen ons ontbijt wat laat door de verhuis en beslissen om een fietspad te gaan ontdekken die Stijn gisteren nog online gevonden heeft. De Ponaleweg, een voormalige snelweg of de laatste tijd alpineroute D01 die de eerste wegverbinding was tussen het Gardameergebied en de Legrovallei. Lengt 10 km. Strate del panaté (1782). Deze wordt nu nog enkel gebruikt door fietsen en voetgangers en vroeger als ezelspad. Het biedt bijzondere uitzichten.

En idd we nemen de ezels bij de hoorns  en fietsen het pad op. Na elke bocht krijgen we een heel ander uitzicht. Echt supermooi! We komen heel wat mountainbikers  tegen, maar op deze manier kunnen we dit ook hoor🤪. De een na de ander rijdt elektrische. De steile helling ( zonder daling😅) doet ons terugkeren. We genieten nog van een drankje bij een klein strandje. Het was erg warm en stijl, maar de moeite waard!

Op de terugweg kopen we nog voor de kids een zonnebril, nemen nog een verfrissende duik ( of bommetje🤪)  in het zwembad en eten we samen.

Slaapwel