Dag 17 02/08/20

2 augustus 2020 - Montepulciano, Italië

Goeie morgen

Wat een dag gisteren! Nog steeds is dit het gespreksonderwerp van het moment.

De kids willen spelen met de kleinkinderen van de eigenaar, maar die moeten de zus uitzwaaien die terug naar Nederland vertrekt. Daarna gaan ze naar gewoonte een koffie drinken in het stadje. We zijn er enkele uren alleen en wanen ons als God in ... Italië. En even dromen we weg van een eigen huis zoals dit. De eigenaar belt ons nog eens op om te vragen of het ons bevalt en wanneer we vragen hoe we de betaling regelen vertelt hij ons dat we na al de moeite van gisteren niets hoeven te betalen.

Na enkele uren ploeteren in het heerlijke water ( en het spelen met de unicorn en de andere spulletjes die er lagen) eten we een hapje en beslissen de laatste helling op het grind aan te gaan.

We geven nog een bedankingsbriefje af en na nog een fijne babbel wuiven de mensen ons uit en de beklimming lukt ons. Oef...

Papa vond gisterenavond nog een leuk plekje. We zijn op weg en ik bedenk me plots dat het weerbericht die we gisteren zagen ook regen aangaf in delen van Italië. En ja hoor. Gelukkig! We zoeken snel een andere plaats. Het is een half uurtje terugkeren, maar het zwembad is open en het scoort 9.3.

We komen aan en vinden nog 1 laatste plaatsje.

Het restaurant is open en we eten deze avond zeker een pizza.
Maar geen nieuwe plek voordat het zwembad uitgetest wordt. Kobe is alweer als eerste klaar en we amuseren ons. De kids zwemmen onder onze benen door en we worden getrakteerd op een stuk meloen van de eigenaar.

Na het omkleden vertrekken we richting het restaurant en geraken aan de praat met een Nederlands koppel uit Apeldoorn. Ze hebben 3 kids. Een jongen van 6 Pepijn, een meisje van 2 Kikky en een baby van 4 maanden, Pim. We beslissen samen een tafel te nemen. Het wordt een supergezellige avond, die onze zorgen van gisterenavond doen vergeten. En we hebben ook lekker gegeten!

Het is al na 23 u en stoppen de kids onder de wol, want de tandenfee komt deze nacht langs 🤩. Tijdens het zwemmen kwam Kobe’s tand los. Wat is hij trots 🤩.

Het is nu al bijna 1u, dus moeten we ook slapen. Al doet de koffie goed z'n werk 😏

Een goeie nacht